Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Penyelesaian Compressor Aircond Rumah Rosak

Penyelesaian Compressor Aircond Rumah Rosak


Bagaimana jika Compressor Aircond anda rosak? Aircond memastikan anda tidak akan dapat sejuk. Di sini kita akan menerangkan sebab dan penyelesaian kompresor Aircond.

Setiap Aircond mempunyai potensi masalah dari ringan hingga teruk termasuk Kompresor Aircond

Setiap Pengguna Aircond tidak boleh dipisahkan dari nama Masalahnya dari ringan hingga berat sebagai Compressor Aircond rosak. Dalam kes kompresor yang rosak, kita mengklasifikasikan ke dalam dua kategori punca kerosakan. Yang pertama ialah keletihan penggunaan. Yang kedua ialah kerosakan teknikal dan produk.
Penyelesaian Compressor Aircond Rumah Rosak

Kompresor Penyaman udara rosak disebabkan oleh penggunaan yang tidak betul

baca: Begini Cara Service Aircond Rumah Sendiri Dengan Mudah

Mula-mula marilah kita membincangkan penyebab utama gangguan yang disebabkan oleh penggunaan. Sebelum itu, kami ingin menjelaskan terlebih dahulu bahawa Compressor Aircond dalam sistem penyejukan atau seperti jantung dalam tubuh manusia yang mengepam darah semua organ tubuh manusia, perbezaannya ialah Compressor mengedarkan gas dalam bentuk Freon ke semua sistem penghawa dingin. Tidak bekerja Compressor Aircond dijamin 100% Aircond anda tidak boleh menyejukkan bilik anda. Kecuali izin Allah. ??

Berlebihan menyebabkan penyejuk penghawa dingin anda memecahkan

1. Penyebab pertama kompresor ac yang rosak adalah penggunaan yang berlebihan, apa yang dimaksudkan dengan penggunaan yang berlebihan dalam kes ini ialah saiz penghawa dingin dan bilik tidak dapat dibandingkan (ruangan itu terlalu besar dengan saiz AC kecil). Dalam pengendalian ini kami mencadangkan untuk menghidupkan penghawa dingin anda dengan tetapan min.25 darjah jauh. Dengan cara ini, anda dapat merasakan bilik agak sejuk dan penghawa dingin anda boleh bertahan lama.

Penghawa dingin anda terlalu kotor boleh menyebabkan Compressor Aircond pecah

2. Satu lagi sebab ialah Aircond terlalu kotor, sekali gus menghalang proses penyejukan bilik akibat kerja Compressor yang lebih berat daripada yang bersih (dalaman dan luaran). Dalam kes ini, anda boleh mengekalkan penyelenggaraan biasa Aircond anda sekurang-kurangnya tiga bulan. Dan bagi perkhidmatan profesional berpatutan yang berpatutan, sila hubungi kedai perkhidmatan basuh freon percuma.

Gunakan Aircond apabila bilik dibuka

3. Penyebab ketiga sering menghidupkan Aircond dalam keadaan bilik terbuka supaya suhu yang diingini sukar dicapai. Dalam mengalahkan ini pastikan anda menutup pengudaraan bilik anda. Dan pastikan pintu anda ditutup apabila Aircond dihidupkan.

Compressor Aircond rosak akibat kesilapan teknikal

Selain kerosakan akibat kegunaan, terdapat juga punca-punca kerosakan akibat pengaruh teknis dan produk. Hanya kira-kira apa-apa, mari kita lihat penjelasan berikut:

Ralat semasa Pemasangan

1. Ralat pemasangan. Ramai berfikir bahawa tata letak pemasangan Aircond tidak mempunyai kesan ke atas proses penyejukan. Jawapannya betul, tetapi kesan pada umur Aircond anda semakin singkat. Kemudian bagaimana untuk memasang hak?

sila baca di sini: Cara Pasang Aircond yang betul

untuk penjelasan penuh. Kami mengesyorkan untuk melihat SOP pemasangan dari pengilang, biasanya dalam kotak pada masa pembelian Aircond. Hehehe

Kekurangan Gas Aircond

2. Kekurangan Freon/ Gas Aircond. Salah satu penyebab teknikal lain adalah Aircond anda dalam keadaan kekurangan gas Aircond akibat ada kebocoran sehingga menyebabkan suhu kerja Compressor menjadi naik dan boleh menyebabkan "stuck" gagal berputar akibat panas yang menhasilkan lelehan material atau gram material akibat Compressor haus. Penyelesaiannya agak mudah. Hubungi bengkelpedia krena dibengkelpedia Gas Aircond adalah percuma. Hehehehe. Ia mudah.

Produk

3. Terakhir adalah produk, harus diperhatikan bahawa produk Aircond anda telah dilakukan oleh alat pembuatan dan ia mungkin walaupun ia telah melalui rantai pemeriksaan kualiti hanya ada yang tidak terjawab. Oleh itu pengeluar memberi jaminan produknya. Begitu mudah anda tidak salah seorang daripada mereka.



"... Aircond Compressor adalah Rosak Sir, Perlu Ganti Baru. Jumlah biaya Rp 1.425.000 adalah dingin lagi dan garansi 3 bulan. Bagaimana anda mahu menggantikan Compressor baru ...? "

Soalan-soalan di atas boleh membuat anda keliru untuk membuat keputusan. Dan mungkin banyak soalan yang masuk ke dalam fikiran anda, kenapa kompresornya Rosak? Mengapa begitu mahal? Adakah terdapat penyelesaian lain?

PENYERTA YANG DISEBABKAN Rosak

Compressor adalah komponen utama mesin penyejuk. Compressor adalah pengatur peredaran gas udara udara dalam sistem dengan mengepam gas udara aircond yang mengalir dari unit luar ke unit tertutup dan kembali ke unit luar. Aircond Aircond Compressor menyebabkan unit Aircond tidak berfungsi untuk menghasilkan penyejukan bilik atau dengan kata lain aircond mati atau haba aircond.

Compressor disebabkan oleh beberapa faktor, antara lain:

Voltan elektrik semasa dan elektrik tidak berfungsi standard Aircond.
Aircond berfungsi pada standard voltan 220 volt dan arus disenaraikan di papan nama unit luaran. Tekanan elektrik rendah atau berlebihan yang rendah boleh menyebabkan kekurangan motor gegelung Compressor.

Kekurangan minyak Compressor
Minyak compressor bertindak sebagai pelincir pada omboh. Sekiranya minyak dikurangkan atau dilepaskan disebabkan kebocoran freon pada pemasangan paip atau dalam kondensor dan penyejat akan menyebabkan haba yang berlebihan pada Compressor supaya gegelung motor akan terbakar dan beban ke Rosak kerana beban semasa yang tinggi. Minyak mengisi juga perlu dipertimbangkan untuk menggunakan minyak yang sesuai dengan piawaian yang ditetapkan oleh kilang.

Tekanan kelebihan (Psi)
Tekanan standard pada aircond split di bawah 3 fasa adalah 80 Psi. jika tekanan melebihi kapasiti, ia akan menyebabkan Compressor untuk tidak pam dan menyebabkan gegelung terbakar.

Peredaran gas udara menghalang (tersumbat)
Peredaran gas udara boleh dihalang jika ada kotoran di dalam sistem atau lenturan paip dan minyak yang masuk ke sistem. Peredaran tersumbat boleh diatasi dengan mengalirkan cecair Nitrogen atau R11 ke dalam sistem untuk membuang kekotoran. Sekiranya kaedah ini tidak diatasi maka gantikan bahagian-bahagian yang tersumbat dan biasanya berlaku dalam paip kapilari

baca juga: Punca Compressor Aircond Rosak

Faktor Compressor umur
Compressor boleh haus atau berkarat kerana faktor umur. Keausan yang terjadi pada Compressor dapat diketahui melalui pengukuran arus dan tekanan pada paip sedutan dan paip tekpat dan. Pendaratan badan Compressor boleh menyebabkan kebocoran Compressor.

PENYELESAIAN UNTUK MENINGKATKAN KOMPRESSOR BROKEN Aircond

Mampatan Compressor pada skala kecil seperti minyak yang berkurang atau ada tersumbat maka dapat diatasi dengan menambahkan minyak dan memperbaiki mampetnya. Sekiranya kerosakan berlaku kerana terdapat gegelung motor dibakar maka penyelesaiannya boleh dengan menggantikan gegelung baru. Jika ia berlaku kerana faktor umur maka ia harus digantikan oleh Compressor ak baru.

Terdapat penyelesaian alternatif yang lebih cekap ialah menggantikan unit luaran jika usia aircond sudah lebih dari 10 tahun. Tetapi jika tempoh jaminan Compressor biasanya 3 tahun maka anda harus menghubungi pusat perkhidmatan aircond.

Mengatasi Compressor Aircond Rosak atau juruteknik penggunaan aircond mati yang mempunyai pengalaman dalam membaiki kompres aircond.